4Endurance na Maratona Dles Dolomites z Anžetom Fijavžem
Čas branja: 4 min

4Endurance na Maratona dles Dolomites z Anžetom Fijavžem

Čas branja: 4 min
4Endurance je iz prihodnosti vrnil superkolesarja, da bi preprečil italijansko prevlado na Maratonu dles Dolomites. Preveri, ali nam je uspelo.
4Endurance na Maratona Dles Dolomites z Anžetom Fijavžem

Piše se leto 2022.

V idilični vasici Corvara, v osrčju Dolomitov, se bo kmalu odločala usoda slovenskega kolesarstva.

Pozimi raj za smučarje, poleti priljubljena lokacija kolesarjev, ki si želijo premagati bližnje prelaze, kot sta Campolongo in Gardena. Corvara takoj naredi prijeten vtis s svojimi lesenimi hišami in hoteli v alpskem slogu in prijaznostjo približno 1500-ih domačinov, ki živijo za turizem.

Toda v nedeljo, 3. julija, bo simpatična italijanska vasica postala ozadje trdosrčnega boja Maratona dles Dolomites. Gre za kolesarsko dirko z dolgo tradicijo, ki se odvija na 138 kilometrih dolžine in 4230 višinskih metrih.

Do današnjega dne so zmagovalci dirke večinoma Italijani. Da bi rešil usodo slovenskega kolesarstva, si je 4Endurance zadal kritično nalogo, da se upre dominaciji zahodnih sosedov.

Superkolesar iz prihodnosti

Da bi dosegli zmago na Maratona dles Dolomoites in rešili slovensko kolesarstvo, smo ustvarili popolnega superkolesarja, katerega obstoj ima en sam cilj - ujeti kolesarske rivale in jih dokončno premagati.

Popolni kolesarT-Fijavž je popolni superkolesar, katerega naloga je zmagati na Maratona dles Dolomites.

Edina težava je, da bo 4Endurance superkolesarja T-Fijavža razvil šele v daljnem letu 2574. Ni nam preostalo druge, kot da naš programer v strežnike zakodira sporočilo, ki ga bodo naši znanstveniki v prihodnosti razvozlali čez natanko 552 let.

Načrt je bil uspešen. Na modrem nebu sredi sončnega poletnega dne je v centru Ljubljane udarila strela iz jasnega. T-Fijavž je 26. junija ob 13:37 prikolesaril nazaj v leto 2022.

Kolesar prihodnostiT-Fijavž je prikolesaril iz leta 2574, da bi dokazal slovensko dominanco na italijanskem Maratona dles Dolomites.

Priprave na Maratona dles Dolomites

T-Fijavž je prikolesaril v leto 2022 natanko teden dni pred začetkom dirke, ki bo odločala o naši usodi. Dolgo potovanje ga ni niti malo utrudilo, naši znanstveniki pa so osuplo občudovali tehnološki presežek svojih kolegov iz prihodnosti.

Superkolesarja smo nemudoma odpeljali v gorsko raziskovalno postajo 4Endurance, ki leži v osrčju slovenskih Alp. T-Fijavž je z lahkoto opravil intervalni trening 5 x 15 minut v klanec na srednji intenzivnosti. Vsi parametri so delovali brezhibno.

Naši znanstveniki pa so se soočali še z eno zelo pomembno nalogo. Morali so določiti načrt, kako napajati tako popoln stroj pred in med dirko. Nemudoma so pričeli z delom.

Prehrana pred Maratona dles Dolomites

T-Fijavžu so v kolesarski čip naložili e-knjigo Nduranzov sistem treninga in prehrane, ki vsebuje vse potrebne podatke, da superkolesar uspešno opravi svojo misijo.

Njegov jedilnik pred dirko je vseboval veliko ogljikovih hidratov (riž, testenine, beli kruh) in zelo malo vlaknin (sadje, zelenjava, ovseni kosmiči).

Na dan pred tekmo so vanj vnesli 90 gramov riža, kuhanega v mleku, in kos toasta s čokoladnim namazom.

Za dirko so mu pripravili sledeče gorivo:

Oprema za Maratona Dles DolomitesT-Fijavževa oprema. Številka na majici ponazarja letnico njegove izdelave.

Usoda slovenskega kolesarstva

V nedeljo, 3. julija, se je v Corvari zbralo kar 3064 tekmovalcev. Bil je topel, sončen dan. V zraku je bilo čutiti napetost usodnega dne.

T-Fijavž je dirko pričel v drugem boksu med tekmovalci s štartno številko med 1000 in 4000. Ne najboljši položaj, toda za superkolesarja ne bi smel biti problem.

Načrt je bil, da takoj pokaže svojo dominanco in že na prvih dveh prelazih (Campolongo in Pordoi) pomete s konkurenco. Tako se bo lahko izognil tudi gneči na spustu, ki pogosto vodi do bolečih zapletov.

Kolesarska dirka Maratona Dles DolomitesVse je šlo po načrtu. T-Fijavž je z eno roko pometal s konkurenco.

T-Fijavž je takoj pokazal svojo nadmoč. Eno za drugim je prehiteval skupine kolesarjev. Sledilo mu je čudenje, kako lahko en sam človek tako neustrašno naskakuje množico.

Na vrhu Pordoia ga je čakal čudovit razgled, a T-Fijavža lepote narave niso zanimale. Pred seboj je imel le cilj, za katerega je bil ustvarjen. V tistem usodnem trenutku pa se je zgodilo nepredstavljivo. Ob začetku spusta so njegovi senzorji zaznali mehansko napako.

Posledično je T-Fijavž moral nadaljevati dirko s povsem človeškim tempom. Maraton je zaključil s časom 5:36,26. Osvojil je 25. mesto v kategoriji in skupno 128. mesto.

"I'll be back," je bil edini komentar T-Fijavža.

Iskanje napak

Naši znanstveniki so ob porazu slovenskega kolesarstva T-Fijavža nemudoma odpeljali v laboratorij, ga razstavili na delce in iz njegovega čipa potegnili vse podatke.

Maratona Dles DolomitesŽe iz statističnih podatkov je bilo razvidno, da je prišlo do napake v sistemu.

V njegovi spominski kartici so našli sledeče zapise:

"Prvi gel sem vzel že po 30 min dirkanja, ker je bila intenzivnost res visoka. Vsakega nadaljnega pa mogoče na 45 min. Polovičko ploščice sem tokrat spremenil v približno tri četrtine ploščice. Tekom same trase nisem niti enkrat dobil občtuka, da bi bil prazen ali da me zmanjkuje. Posledično menim, da je bil vnos ogljikovih hidratov ustrezen."

"Na 87 km in že premaganih 2200 višincev je prišel na vrsto najtežji klanec, Passo Giau, 9,9 km dolg klanec s povprečnim naklonom 9,3 %, ki se je zaključil na nadmorski višini 2236 m. Lotil sem se ga previdno, ker nisem vedel, kaj pričakovati, vendar je bila začetna previdnost povsem odveč, zlasti zaradi Nrgy Unit Gela s kofeinom, ki se je kot vedno ponovno izkazal za odlično izbiro."

"Na grobo lahko ocenim, da sem v petih urah in pol zaužil približno 500 gramov ogljikovih hidratov. V ta seštevek sem vključil tudi postanke na postajah, kjer sem si privoščil Coca-Colo in kakšen košček domačega peciva."

Iz tega so naši znanstveniki hitro našli razlog, zakaj je T-Fijavžu spodletelo. Njegov stroj je tako sofisticiran, da lahko deluje le z najboljšim gorivom. Ker je v svoj sistem dodal neavtoriziran napitek in pecivo, njegov sistem ni mogel več brezhibno delovati.

Je to konec slovenskega kolesarstva?

Ne skrbi, še se bomo borili.

T-Fijavž letos resda ni opravil svoje naloge, ampak kot dobro veš, lahko 4Endurance iz prihodnosti pošlje več superkolesarjev in prej kot slej bomo našli zmagovalni recept, da ustavimo dominanco naših zahodnih sosedov.

Vsekakor pa smo od tega odnesli pomembno lekcijo, da je na kolesarski dirki gorivo bistvenega pomena.

Nrgy Unit Gel BoxNrgy Unit Gel Box
Nduranz

16 x 75 g

45 g OH na gel z elektroliti

Cena s popustom€39,99
Nrgy Unit DrinkNrgy Unit Drink
Nduranz

1500 g

45 g OH na odmerek z elektroliti

Redna cena€26,99 Cena s popustom€14,99
- 44%
Nrgy Unit Drink 90Nrgy Unit Drink 90
Nduranz

1500 g

90 g OH na odmerek z elektroliti

Redna cena€26,99 Cena s popustom€14,99
- 44%
Nrgy Unit Drink Buffer
Nduranz

1500 g

45 g OH na odmerek s sodo bikarbono

Redna cena€26,99 Cena s popustom€14,99
- 44%

Preberi še:

4Endurance na Maratonu Franja z Borjo Jeličem

Spreminjanje povprečne hitrosti na dirkah skozi čas